To, co sdílí obě dnes vyráběné modelové řady 4000 a 8000, je právě kabina řidiče – ta je jedna z nejprostornějších na trhu. Motor i převodovka jsou dodávané společností Agco. Menší řada Fastrac 4000 používá motor AgcoPower 6,7 l o výkonu až 235 koní. Převodovka je plynulá (Vario) a lze ji považovat za nejvhodnější pro daný účel traktoru Fastrac 4000. Jako jediný traktor ve třídě od 200 do 250 koní dokáže nabídnout natáčení obou náprav! Z toho pramení mnoho výhod – významná redukce poloměru otáčení (průměr pod 10 m), a co je pro zemědělce nejdůležitější – tento Fastrac dokáže při otáčení na souvrati udržet režim, kdy stopa přední nápravy je shodná s tou zadní. Tento argument je dnes jeden z hlavních rozhodujících o koupi traktoru např. do taženého postřikovače. V kombinaci s natáčením nápravy postřikovače totiž tyto, byť dlouhé soupravy, dokáží udržet poškození porostu na souvratích pouze na nezbytném minimu.
Obecný tlak na zvyšování preciznosti a efektivnosti vedly k tomu, že stávající terminál shodný pro obě modelové řady již nestačil tomuto trendu. Toto se významně změnilo již zmíněnou inovací nazvanou iCON.
Zmíněnou inovací se významně zlepšila konektivita traktoru. U předchozích verzí bylo nutné dodat do traktoru neoriginální monitor, který poté umožnil zobrazení přípojného nářadí přes stále více rozšířenou sběrnici ISOBUS. To znamenalo dva monitory v kabině a také ne zcela ergonomicky ideální ovládání.
Nový 12“ monitor, který JCB vyvinulo, je plně ISOBUS kompatibilní. Výrobce šel ještě dál a do loketní opěrky integroval také přídavný Joystick, který umožňuje přiřazení ISOBUS funkcí pro lepší ergonomii ovládání.
Výrobce umožňuje vybavit traktor z výroby systémem automatického řízení podle GPS. Dříve se opět využívali dodavatelé – Trimble, GreenStar, Topcon a další. Systémy těchto výrobců bylo nutné implementovat do traktoru. S inovací iCON se toto částečně změnilo. Stále je možné využít již zmíněné značky, aby výrobce vyhověl požadavkům zákazníků, kteří mají flotilu svých strojů již založenou na těchto značkách navigačních systémů. Navíc se významně usnadnila samotná montáž těchto systémů, kdy jsou potřebné kabeláže a konektory již součástí traktoru. Úplnou novinkou je ale navigační systém, instalovaný v již zmíněném 12“ monitoru. Ten je nazván JCB GPS a jde o systém založený na přijímači Novatel. Prostředí navigace, zobrazované na monitoru je již plně z dílny JCB. Co se přesnosti signálu týče, je na výběr od klasického neplaceného signálu DGPS, RTK přes satelit až po využití pozemních RTK stanic.
Poslední novinkou je nové, inteligentnější ovládání Vario převodovky nazvané STC (Smart Transmision Control). Systém je založen na maximální intuitivnosti. Veškeré přechody ve způsobech ovládání jsou možné provést za jízdy. Například obsluha traktoru se může rozjet pomocí pedálu, po dosažení cestovní rychlosti rukou převezme ovládání traktoru pomocí do hlavního joysticku. Ten změnil logiku ovládání, nově lze rychlost ovládat pomocí joysticku vpřed a vzad, což je nejrozšířenější způsob mezi všemi výrobci.
- Nejvyšší stupeň využití výkonu motoru a díky tomu vysoký stupeň ekonomiky provozu
- Vysoká rezerva výkonu pro pohon hydraulického čerpadla a k tomu oddělený okruh hydrauliky s vlastní nádrží a hydraulickým olejem
- Nejvyšší podíl výkonu motoru dostupný na vývodových hřídelích
- Nejúčinnější brzdový systém z nákladních automobilů s kapalinou chlazeným kompresorem a kotoučovými brzdami na všech kolech
- Nejvyšší stupeň ochrany půdního fondu díky dokonalému rozložení hmotnosti stroje na jednotlivá kola
- Nejvyšší bezpečnost provozu i při vysokých rychlostech díky zkrutným stabilizátorům a tlumičům
- Možnost protiblokovacího systému brzd ABS
- Protiskluzový systém - kontrola trakce
- Ochrana nářadí, člověka a celé konstrukce před vibracemi